Beberapa Ucapan Selamat Hari Lahir (jadi) Untuk Pacar, Kakak, Dan Sahabat

Beberapa Ucapan Selamat Hari Lahir (jadi) Untuk Pacar, Kakak, Dan Sahabat - Menerima perkataan istimewa pada hari lahir atau birthday ialah suatu hal yang menggembirakan. Walaupun andasedang bersedih, bila ada orang mengatakan kalimat semangat, kita harus rasa dihargai. Lagipun, hari lahir disambut satu tahun sekali, telah pasti kita mahu mengingatinya dalam situasi yang senang. Benar tidak? 
Beberapa Ucapan Selamat Hari Lahir (jadi) Untuk Pacar, Kakak, Dan Sahabat
Terdapat beberapa type perkataan hari lahir yang bisa diberikan pada orang tersayang, kawan rapat, pakar keluarga serta sebaginya. Perkataan harijadi atau hari lahir kesukaannya mengandungi kalimat semangat, penghargaan, kalimat pujian dan doa penuh kebaikan untuk mereka yang terbabit.

Bagimanakah rupa bentuk kalimat atau perkataan harijadi anda? Mari kita tengok gabungan perkataan hari lahir yang mungkin saja bisa menolong anda untuk lebih kreatif.

Beberapa Ucapan Selamat Hari Lahir (jadi) Untuk Pacar, Kakak, Dan Sahabat

Ucapan Selamat Ulang Tahun Paling baik Buat Orang Tersayang

Hari lahir ialah satu permulaan yang baru serta saat untuk melanjutkan usaha dengan matlamat baru. Bergeraklah ke hadapan dengan kepercayaan serta keberanian. Anda seseorang yang begitu istimewa. Mudah-mudahan hari ini dan sebagainya, harimu jadi mengagumkan!

Harijadi ialah mengenai usia, bukanlah menduga telah tuakah anda. Kiralah keberkatan serta pengalaman indah yang anda ada, bukanlah kesilapan yang sudah di buat di selama usiamu.

Lupakan saat lalu, pandanglah ke depan, untuk perkara-perkara paling baik yang belum kunjung tiba. Selamat hari lahir.

Selamat Hari Jadi pada seorang yang menawan, memiliki bakat serta lucu. Lihat anda seakan mengingatkan banyak perkara mengenai diri ku sendiri.

Terima kasih kerana senantiasa ada disisi ku dalam semuanya kondisi. Saya sayang anda, kawan baik ku. Diriku demikian teruja untuk berkongsi hari istimewa mu. Mudah-mudahan Hari jadi mu akan jadi betul-betul istimewa.

Tarikh lahir ialah satu momen yang demikian indah. Namun untuk ku, ia ialah sehari istimewa dimana kesempatan untuk ku bersukur pada Tuhan untuk semuanya persahabatan yang anda hulurkan. 

Pada hari lahir mu ini, saya menginginkan mengambil sedikit saat untuk menulis mengenai semuanya saat indah yang sudah kita kongsi berbarengan. Diriku berterima kasih untuk pengalaman serta semuanya perkara yang kita kerjakan sebagai teman dekat. Saya mengharapkan mudah-mudahan ada semakin banyak lagi masa lalu yang bisa dicipta berbarengan.

Ada demikian banyak perkara mengenai persahabatan kita yang saya sukai. Hari jadi mu akan jadi saat yang pas untuk meraikan hari istimewa mu, serta semua persahabatan kita yang penuh berarti pada diriku. Saya mengharapkan dirimu faham begitu saya begitu menghormati persahabatan kita.

Selamat menyongsong ulangtahun kelahiran. Mudah-mudahan Redha Allah menemani mu senantiasa.

Perkataan Hari Lahir Paling baik Buat Orang Tersayang

Mudah-mudahan di hari ulang tahunmu dan sebagainya Allah Swt selalu memberi Taufik Rahmat Barokah, Lindungan & keselamatan, Rejeki & hidayah Dan RedhaNya pada anda...

Cintai saudaramu mendekati sunah serta suruhan rasulmu serta ALLAH. Cintai rasulmu mendekati mu pada ALLAH. Cintai ALLAH mendekati anda dengan keredhaanNYA. Selamat Hari Lahir.

Saya doakan berawal hari ini, pada hari jadimu, keazaman dalam tingkatkan keimanan makin bertambah. Usia yang panjang serta diberkati hingga akhir hayat serta lafaz kalimah syahadah melalui waktu kematian. Rejeki yang melimpah ruah lagi halal. Pasangan hidup serta jodoh yang diredhai ALLAH hingga berjumpa di syurga kekal. Semua yang dihajati dimakbulkan ALLAH.

Masihlah ingat lagi hari kita berjumpa, rasa-rasanya seperti baru semalam. Diriku ialah orang yang paling bertuah untuk memiliki rakan-rakan seperti dirimu. Tarikh dirimu dilahirkan adalah waktu keceriaan besar untuk diriku. Ia umpama seorang yang begitu istimewa datang ke dunia ini. Selamat Hari lahir!

Tiap-tiap th. yang berlalu ialah satu lagi peringatan bagaimana kuat persahabatan kita. Jadi saya menginginkan mengatakan " Happy Birthday ", mudah-mudahan tiap-tiap yang diimpikan jadi fakta, kerana anda ialah orang yang memiliki hak terima mimpi-mimpi indah!

Sahabatku! Biarkanlah hari ini penuh dengan sambutan penuh keceriaan. Saya mengharapkan ia hari jadi yang mengagumkan serta hebat!

" Ukhwah fillah takkan musnah, lautan erat takkan mungkin saja patah. Berjumpa, berpisah cuma KENANGAN SEMATA. Redho Allah, Kita mencari. Moga-moga kita kan di Rahmati. Dengan kemauan yang suci, berjumpa kembali di negeri Kekal. Salam kemaafan. Salam Ulangtahun... "

Selamat hari lahir saudaraku. Mudah-mudahan memakai umur yang di beri oleh Allah ini. Serta, mudah-mudahan jadi insan yang cemerlang serta termasuk dari sisi imannya. Mudah-mudahan dimurahkan rejeki serta memperoleh apa yang dihajati. Amiin..

Contoh Kata Perkataan Selamat Ulang Tahun untuk Kakak

Untuk kakak terbaikku, selamat ulang tahun serta mudah-mudahan senantiasa sehat walafiat serta panjang usia....
Selamat ulang tahun, kakak, mudah-mudahan dirimu senantiasa ada pada lindungan tuhan serta senantiasa bahagia....
Selamat ulang tahun, kakak ku yang terbaik, bersamaan doaku mudah-mudahan hidupmu senantiasa penuh kebahagiaan.....
Saat saya terbangun pagi ini menginginkan kuucapkan satu kata kepadamu kakak, mudah-mudahan yang diimpikanmu jadi fakta.. Selamat ulang tahun kakak......
Baca juga : Himpunan Kata Perkataan Selamat Ulang Tahun Baru
Hari memanglah senantiasa bertukar walau demikian tiada yang dapat mengantikanmu.. Dengan kesunguhan hati menginginkan kuucapkan satu kata “selamat ulang tahun pada kakak ku tercinta”
Mudah-mudahan kesehatan, kebahagiaan, kesejahteraan senantiasa dilimpahkan kepadamu.... Selamat ulang tahun kakak.....
Engkau telah jadi tambah tua duhai kakak. Mudah-mudahan jadi tambah baik serta berhasil senantiasa.. Selamat ulang tahun kakak.....
Selamat ulang tahun kakak ku, mudah-mudahan harimu senantiasa cerah seperti mentari yang senantiasa menyinari dunia...
Terkadang hidup memanglah penuh perjuangan yang keras namun saya berharap engkau senantiasa kuat serta berjuang.. Selamat ulang tahun kakak...
Bln. memanglah senantiasa indah, serta hari ini saya berdoa supaya dihari ulang tahunmu ini kakak, mudah-mudahan engkau memperoleh yang paling baik....

Contoh Kata Perkataan Selamat Ulang Tahun untuk Sahabat

Beli Roti Di Sore Hari
Roti Bakar Nikmat Sekali
Hari Ini Ada Yang Happy
Hari Lahir Terulang Kembali
Selamat Ulang Tahun Ya,
Sungguh Saat Depan Itu Memanglah Ada Karena Kau Sudah Sukses Melalui Satu 1 Tahun Lagi Saat Usiamu. Selamat Ulang Tahun Untuk Teman dekat Terbaikku”.

Harum Nafasmu Masihlah Tercium Hingga Disini
Tanpa ada Merasa Detak Jantungmu Menyadarkanku
Kalau Detik Ini Ialah Detik Bersejarah Bagimu
Ijinkanlah Saya Untuk Sebatas Berucap,
Selamat Ulang Tahun.

Taukah Anda, Apa Yang Bikin Saya Bahagia?
Bukanlah Duit Yang Banyak
Bukanlah Mobil Yang Mewah
Namun Yang Bikin Saya Bahagia
Saat Saya Slalu Ingat Hari Ulang Tahunmu.
Selamat Ulang Tahun Sayang….. I Love You

Sory Bila Saya Jadi Yang Paling akhir Kirim SMS Ultah Ini Lantaran Memanglah Saya Menginginkan Jadi Yang Paling akhir Buatmu”
Sayang,
Walau Saat ini Kita Jauh,
Di Hari Ulang Tahun Mu Ini, Saya Akan Berdoa
Supaya Tuhan Senantiasa Menjagamu Untukku Serta Untuk Cinta Kita.
Selamat Ulang Tahun Sayang.
Masuk Tempat tinggal Pagar Berdaun
Sepatu Di Diletakkan Di Ruangan Tamu
Selamat Ulang Tahun
Mudah-mudahan Kebahagiaan Di Limpah Kan Padamu.
Perkataan selamat ulang tahun :

Juice Tomat Dicuri Mak Lampir…
Selamat Hari Lahir….
Syurga Banyak Bidadarinya…
Mudah-mudahan Lebih Barokah Usianya.
Sahabat..,
Met Ultah
Moga Bahagia Senantiasa..
Smoga Persahabatan Kita Tetaplah Tersambung
Hingga Kakek-Kakek (Nenek-Nenek)

Jadi tambah Umur, Artinya Berkuranglah Jatah Hidup Ini..
Namun Itu Tdk Kurangi Eratnya Persahabatan Ini
Bahkan juga Bersamaan Berjalannya Saat,
Persahatan Kita Merasa Makin Kokoh Serta Menyenangkan
Mudah-mudahan Tuhan Memberimu Usia Panjang Yang Penuh Dengan Faedah Serta Kebaikan, Aamiin..

Mudah-mudahan Dengan Menambahnya Umur Jadikan Anda Insan Yang Mulia, Makin Disayang Alloh Serta Menyayangi Alloh, Makin Umurnya Barokah, Pahalanya Jadi tambah, Semua Masalah Dipermudahkan Alloh. MET HARI LAHIR,,,,,

Waktu Nyala Lilin Membias Di Wajahmu.
Kusatukan Doa Untuk Bahagiamu.
Di Hari Ulang Tahunmu,
Saya Berjanji Akan Selalu Mengeja Hati Tanpa ada Henti
Met Ulang Tahun Honey.. I Miss U..

Selamat Ulang Tahun Sahabatku…
Mudah-mudahan Hari Harimu Kedepan Lebih Bahagia Serta Penuh Harapan
Walau Ada Sedikit Halangan Anggaplah Itu Cuma Satu Cobaan Untuk Makin Memperkuat Imanmu
Sekali Lagi Happy Birthday…

Sahabat..,
Met Ultah
Moga Bahagia Senantiasa..
Smoga Persahabatan Kita Tetaplah Tersambung
Hingga Kakek-Kakek (Nenek-Nenek)

Itulah Beberapa Ucapan Selamat Hari Lahir (jadi) Untuk Pacar, Kakak, Dan Sahabat yang dapat saya bagikan di website bahaspernikahan.com ini semoga apa yang anda cari dapat anda temukan, sekian dan terimakasih '! jgn lupa baca artikel yang terkait di bawah ini

TAG : ucapan selamat ulang tahun untuk sahabat -ucapan ultah untuk sahabat -kata kata ulang tahun untuk sahabat perempuan -ucapan ulang tahun buat sahabat -ucapan selamat ulang tahun sahabat terbaik -ucapan ultah -kata kata ucapan selamat ulang tahun untuk sahabat -kata kata ucapan selamat ulang tahun pada teman -ucapan hari jadi -Kata kata indah ulang tahun untuk sahabat -

Postingan Populer